Thermory – keskkonnateadlike arhitektide ja arendajate hõim

Eesti termiliselt modifitseeritud puitmaterjalide tootja Thermory on veidi enam kui 20 aastaga kasvanud tagasihoidlikust voodri- ja terrassitööst tõeliseks eksporttiigriks, pretendeerides uhkusega oma valdkonnas ülemaailmse turuliidri tiitlile.

Pikaajaline mõju

Thermory alustas lihtsa saunamaterjalide tootjana Eestis, kuid alustas peagi koostööd rahvusvaheliste klientidega, kes nägid täiuslikku sobivust saunade müügi ja valmistamise kombineerimisel teiste kategooriatega nagu vooderdised, terrassid ja põrandad. Termotöödeldud puitmaterjalile keskendumine on end ära tasunud, sest täna ekspordib Thermory enam kui 50 riiki ning tal on kokku 8 tehast Eestis ja Soomes ning kaks ladu Ameerika Ühendriikides.

Thermory reference Waterfronti elamukompleks
Waterfronti elamukompleks Norras
Foto: Thermory

See terviklik lähenemine ilmneb Thermory kliendi- ja partnerisuhetes. “Sarnaselt mõtlevad inimesed ei ole pelgalt kliendid, vaid Thermory hõimu liikmed. See hõim koosneb tulevikku vaatavatest arhitektidest, disaineritest, majaomanikest, kinnisvaraarendajatest ja ehitajatest, kes jagavad kirge kasutada ehituses taaskasutatavaid keskkonnasõbralikke materjale ning integreerida looduslikke materjale ja protsesse ehitatud keskkonda.

Nõudlus taaskasutatava ehitusmaterjali järele

Puit ei kesta igavesti, kuid on täielikult taaskasutatav ja taastuv. Viimastel aastatel, kui nõudlus jätkusuutlike materjalide järele on kasvanud, on sellest saanud positiivne müügiargument silmapaistvate klientide meelitamiseks. Välisturgudel konkureerib Thermory troopilise puidu ja plast-puit komposiitmaterjalidega. Esimese ökoloogiline jalajälg on ahistav, teine ​​aga jätab majaomanikele küsimuse, mida materjaliga peale maja lammutamist peale hakata. Kahjuks läheb see kõik prügilasse ja lahustamiseks kulub sajandeid. Tulevikku vaatavad ja keskkonnateadlikud kliendid mõtlevad materjalide mõjule juba palju pärast nii majade kui ka nende elanike eluiga.

Põranda-, terrassi- ja fassaadikatteks kasutatava termiliselt modifitseeritud puiduga võivad hooned ilma suurema hoolduseta seista vähemalt 25 aastat. Enamik Thermory tooteid ei vaja kohapealset lisatöötlust, sest need on tehases täielikult ette valmistatud – termiliselt modifitseeritud, harjatud, krunditud, kaunistamiseks või tulekaitseks värvitud jne. Kõikidel toodetel on erinevad praktilised paigaldusviisid, mis säästavad aega ja raha paigalduskuludeks. Termotöödeldud puit ei ole aga mõeldud ehitusmaterjaliks, pigem sobib see kõige paremini dekoratiivseks otstarbeks, eriti nõudlikes kliimatingimustes.

Maailma suurima modifitseeritud puitmaterjalide tootjana tunneb Thermory uhkust puidu kui materjali täiustamise taseme üle. “Võlgneme selle leidlikkusele ja ka tohutule investeeringumahule, mis protsessi arendamiseks on tehtud – isegi soomlased on kiitnud, kui palju väärtust suudame puidule juurde anda ning kindlasti teavad nad oma metsatööstuse plussid ja küljed,” muigab Kangur.

Põranda-, terrassi- ja fassaadikatteks kasutatava termiliselt modifitseeritud puiduga võivad hooned ilma suurema hoolduseta seista vähemalt 25 aastat.

Ideaalne saunadesse ja kuuma kliimasse

Soomlased on maailmas esinumbrid peaaegu kõiges saunaga seonduvas. Termotöödeldud puit sobib suurepäraselt saunade ehitamiseks, kuna selle termiline stabiilsus on parem kui peaaegu ühelgi teisel materjalil. Aastatepikkuse pühendunud fookuse kaudu on Thermoryst saanud juhtivaks turuosaliseks puitsaunamaterjalide turul Soomes, mis ühe elaniku kohta on suurim saunaturg maailmas. Hiljuti tõi Thermory turule uue pakkumise – Auroom – tervise- ja spaatööstuse jaoks kohandatud ja eritellimusel valmistatud saunalahenduste kaubamärgiga üle maailma, mis on paljudel Euroopa turgudel eriti edukas.

Huvi puidu kui ehitusmaterjali vastu kasvab kõikjal maailmas, eriti Põhja-Ameerikas, Aasias ja Austraalias. Mõned piirkonnad, nagu Pärsia lahe piirkond, võivad kujutada endast täiendavat kasvupotentsiaali, kuna nende ehitustööstuse ulatus on muljetavaldav, samas kui puidu kasutamine on seni piiratud. “Töötame läbi laia klientide võrgustiku (maaletoojad ja edasimüüjad), mõnikord isegi teadmata, kus lõpptoodet kasutatakse. Näiteks oli meil suur rõõm avastada, et hiljuti Shanghais avatud maailma suurim Disney kauplus ehitati meie vooderdisega. See juhtus tänu Ameerika tellijale ja arhitektile, kellega olime varem koostööd teinud,” räägib Kangur.

Eksport moodustab 90% Thermory müügikäibest ning ettevõtte globaalne haare ja mitmekesine portfell annavad Eesti omanikele meelerahu, et Thermory on maailmaturu segadustele vastupidavam. Kangur usub, et kõrged ambitsioonid on eestlastele loomuomane, sest nad on teadupärast pragmaatilised ja tulemusele orienteeritud, kuid samas kiired, paindlikud ja kindla tulevikunägemusega. “Eesti on väga dünaamiline riik ja me jääme harva mugavustsoonidesse kinni. Meie kui rahva tuumaks on uskuda, et suudame saavutada ülevust sõltumata riigi enda suurusest – suudame olla maailma parimad ning jääda samas alandlikuks, ausaks ja ehedaks,” võtab Kangur kokku.

Maidla Puhkemaja, Thermory AS
Maidla Puhkemaja,
Foto: Thermory